جوش هورمونی و ارتباط آن با رژیم غذایی

جوش هورمونی

یکی از مولفه‌های نوسان یا افزایش سطح هورمون ها غذایی است که مصرف می‌کنیم؛ باعث انواع آکنه، جوش هورمونی و تاثیرات دیگری که بر بدن ما می گذارد؛ می شود. رژیم معمولی آمریکایی ها اسیدی و چربی‌های اشباع، دانه‌های فرآوری شده، چربی گوشت و شکر تصفیه‌شده است. هم چنین در سبزیجات تازه، میوه، ماهی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها نیز کمبود دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که این بیماری می‌تواند به ترتیب باعث ایجاد اختلال در تستوسترون و آندروژن شود. ​بنابراین، یک رژیم غذایی سالم یک نوع درمان طبیعی برای جوش هورمونی است. یک راه دیگر برای متعادل کردن سطح هورمونی، مصرف گیاهان و ویتامین‌های معین برای آکنه است. هر دو این موارد با جزییات بیشتر در زیر مورد بحث قرار می‌گیرند. ​

۳ درمان طبیعی برای جوش هورمونی

در حالی که جوش هورمونی سر سخت است، برخی استراتژی‌های ساده وجود دارند که شما می‌توانید برای تسکین آکنه به طور طبیعی از آن استفاده کنید و هورمون‌ها را متعادل کنید. این موارد عبارتند از :

خواص گیاه پنج انگشت برای آکنه هورمونی

1. ویتامین ها و گیاهان دارویی

گیاه پنج انگشت (برگ های آن پنجه ای است) ​

در زنان، جوش هورمونی معمولا در خط فک و چانه بروز می کند. اگر این مورد برای شما هم آشنا به نظر می‌رسد، مصرف پنج انگشت را امتحان کنید. این گیاه مختص زنان است و از زمان قدیم برای عدم تعادل هورمونی مورد استفاده قرار می گرفته است. از آن برای علایم قاعدگی در فاز لوتئال (بخشی از چرخه که در تخمک‌گذاری شروع می‌شود و روز قبل از دوره بعدی شروع می‌شود) استفاده می‌شود. این علائم عبارتند از افسردگی، گریه، نوسان خلقی، آکنه، اضطراب و استرس. ​پنج انگشت نیز به عنوان درمان طبیعی برای درمان چنین علایمی از سطوح بالای استروژن به عنوان درد، سینه‌های حساس و  نفخ مورد استفاده قرار گرفته‌ است. ​تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که این گیاه می‌تواند از سطح هورمونی سالم حمایت کرده و علایم قبل از قاعدگی را تسکین دهد. هم چنین پنج انگشت می‌تواند یک درمان هورمونی طبیعی موثر باشد. ​

گیاه پنج انگشت چطور عمل می کند ؟ ​

گیاهان دارویی با افزایش هورمون محرک رشد (LH) و مهار آزادسازی هورمون محرک فولیکولی (FSH) بر غده هیپوفیز و هیپوتالاموس اثر می‌گذارند. این امر منجر به تغییر نسبت استروژن به پروژسترون و افزایش پروژسترون می‌شود. توانایی آن برای افزایش سطح پروژسترون یک اثر غیر مستقیم است. ​خود گیاه هورمون نیست، بنابراین دانستن این نکته حائز اهمیت است که آیا سطوح پروژسترون به درستی قبل از مصرف آن کم هستند یا نه.​ بهترین راه برای درمان جوش، استفاده از آن در صبح بین ساعات ۷ تا ۸ صبح است. این زمانی است که غده هیپوفیز و هیپوتالاموس شما برای تنظیم هورمون‌های جنسی زنانه فعال هستند. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که در عرض ۳ تا ۵ ماه فواید کامل مصرف آن را برای جوش احساس کنید. ​

رژیم غذایی برای جوش هورمونی

2. اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا 3 به عنوان یک درمان موثر در درمان جوش معرفی شده‌اند. نه تنها این اسیدهای چرب ضروری می‌توانند پاسخ التهابی بدن شما به سبوم اضافی و باکتری‌ها باشند، بلکه به متعادل کردن آکنه مانند تستوسترون و آندروژن نیز کمک می‌کنند. ​مصرف مکمل امگا ۳ علاوه بر خوردن غذاهایی که حاوی آنها هستند می‌تواند یک درمان هورمونی موثر برای آکنه باشد. ​

  • رژیم غذایی متعادل داشته باشید، اولین مطالعه در سال ۱۹۸۴ در فنلاند انجام شد که یک ارتباط هورمونی را  نشان داد.

افزایش مصرف فیبر : بله، فیبر غذایی می‌تواند به تمیز کردن پوست شما کمک کند! یک مطالعه که در ژورنال تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد نشان داد که رژیم غذایی بالا در کربوهیدرات‌ های تصفیه‌شده منجر به بروز بیشتر آکنه شده‌است. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی با فیبر بالا می‌تواند تستوسترون و آندروژن‌ها را کاهش دهد که باعث بروز جوش هورمونی می‌شود. ​در آمریکا میانگین مصرف روزانه فیبر ۱۳ گرم است. دوز توصیه‌شده روزانه ۲۵ گرم برای زنان و ۳۸ گرم برای مردان است، بنابراین سوئیچینگ از نان سفید، برنج و پاستا به فیبر بالا می‌تواند به کاهش شدت آکنه کمک کند. ​

  • از لبنیات گاو (به ویژه شیر گاو) دور بمانید

تحقیقات نشان می‌دهند که لبنیات می‌تواند به خاطر سطوح بالای ید، آکنه را ایجاد کند. در حالی که خود شیر به طور طبیعی حاوی ید نیست، کشاورزان غذای غنی‌شده خود را به گاوها می‌دهند تا از عفونت جلوگیری کنند. آن‌ها همچنین از راه حله‌ای ید برای sanitize کردن پستان گاو و تجهیزات شیردوشی استفاده می‌کنند؛ در نتیجه، ید به خود شیر وارد می‌شود. ​طبق تحقیقات منتشر شده در مجله آکادمی آمریکایی لبنیات Dermatologyconsuming، شیر کم‌چرب / بدون چربی در نوجوانان بیشتر از نوجوانانی است که آکنه دارند. اعتقاد بر این است که هر دو شیر بز و گوسفند گزینه‌های امن تری هستند. ​افزایش غذاهای قلیایی و کاهش غذاهای اسیدی مبتنی بر گوشت، قهوه، قند و دانه‌های فرآوری شده همه غذاهایی که بخش بزرگی از رژیم معمولی آمریکا هستند، در سیستم در حال شکل‌گیری است. این منجر به یک بیماری به نام اسیدوز می‌شود. اسیدی شدن بیش از حد به اسیدوز مشهور است. نشانه اصلی اسیدوز خستگی است. ​

نشانه‌های دیگر عبارتند از : از دست رفتن اشتیاق برای زندگی، از دست رفتن انگیزه جنسی، کیفیت خواب ضعیف، افسردگی و خستگی روانی و فیزیکی. علایم مرحله پیشرفته اسیدوز شامل : حساسیت به سرما، فشار خون پایین، هیپوتیروییدی و قند خون پایین است. ​این علائم به خاطر مواد معدنی اصلی هستند که برای تغذیه سیستم عصبی لازم هستند، مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم، همان مواد معدنی هستند که بدن برای خنثی کردن اسیدها استفاده می‌کند! ​مطالعات نشان می‌دهند که غذاهای قلیایی مانند میوه‌ها، سبزیجات و کل حبوبات با خوردن میوه، سبزیجات و دانه‌های کامل به جای گوشت، شکر و دیگر غذاهای فرآوری شده، به خنثی کردن این اسیدها کمک می‌کنند. ​

کاهش استرس برای جوش هورمونی

3. کاهش استرس بله، هورمون‌های ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد ! ​

این روزها، شروع از مهد کودک، فشار همچنان ادامه دارد. همه ما آن را تجربه می‌کنیم و نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا آن را کاهش دهیم و اگر در زمان استرس به جوش‌های اضافی توجه داشته باشید، تنها نیستید. تحقیقات نشان می‌دهد که یک ارتباط مشخص بین استرس و جوش‌های صورت وجود دارد. ​به عبارت ساده‌تر، استرس غده آدرنال را فعال می‌سازد تا هورمون‌های آندروژن اضافی تولید کند که در نهایت منجر به التهاب و التهاب پوست در پوست مستعد جوش می‌شود. این هورمون‌های اضافی غدد چربی را در پوست تحریک می‌کنند و باعث فرار می‌شوند. ​این ارتباط هورمونی برای زنان بیشتر از مردان است، زیرا آن‌ها بیشتر هورمون‌های مردانه (آندروژن‌ها) را در غده‌های آدرنالی تولید می‌کنند. از طرف دیگر مردان بیشتر هورمون‌های مردانه خود را در بیضه تولید می‌کنند و تنها مقدار بسیار کمی در غدد آدرنالی تولید می‌کنند. هورمون اولیه مردان، تستوسترون است حتی وقتی استرس حاصل می‌شود و بدن اضافی تولید می‌کند، این هورمون به اندازه زنانی که برای زنان کار می‌کند، تاثیر چندانی ندارد. از آنجایی که زنان حدود یک دهم مقدار تستوسترون را مردان تولید می‌کنند، موجی ناگهانی از تستوسترون اضافی می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر بدن و پوست داشته باشد. ​علاوه بر این، استرس باعث سطوح بالای اسیدیته می‌شود. خوردن غذاهای قلیایی بیشتر این اسیدها را خنثی می‌کند در حالی که سطح کورتیزول را کاهش می‌دهد. ​برای محافظت از غده‌های آدرنالی از این افزایش آندروژن‌ها (تستوسترون)، ما باید از آن‌ها محافظت کنیم!فرمول استرس Adrenal یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از spike آندروژن‌ها است که بر روی پوست ما تاثیر می‌گذارند و باعث فرار استرس می‌شوند. ​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید!

زمانی که جوابی داده شد / بروزرسانی شد یک ایمیل اطلاع رسانی دریافت می کنید.

+ = بررسی تشخیص انسان و ربات/ اسپم؟