درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ مو با درمارولر برای مو

درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ یک روش جدید است که بسیاری از عارضه های پوستی را از بین می برد. این روش کاملا ایمن بوده و هیچ گونه عوارضی ندارد. میکرونیدلینگ با استفاده از وسیله ای به نام درمارولر ریزش مو را در صورتی که فولیکول های مو از بین نرفته باشد، درمان می کند. تا به امروز میکرونیدلینگ بیشتر از روش های درمانی دیگر در درمان ریزش مو تاثیرگذار بوده است.

امروزه تحقیقات بسیار زیادی برای شناسایی فاکتورهای مهم در رشد مو انجام شده است. پروتئین ها و دیگر مواد ضروری نقش بسیاری مهمی در سرعت رشد موها دارند. این فاکتورها برآمدگی کوچک پوستی را تحریک کرده و باعث رشد مو می شوند. میکرونیدلینگ ساقه سلولی مو و برآمدگی کوچک پوستی که مکانی برای رشد انواع موها می باشد را تحریک می کند و فاکتورهای موثر در رشد مو را به آن القا می کند و موجب رشد موها می شود. تحقیقات آزمایشی درباره ی تاثیر میکرونیدلینگ بر درمان ریزش مو بر روی 100 نفر که دچار ریزش مو شده بودند، انجام شده است. این افراد به دو گروه تقسیم شدند. روش درمانی گروه اول میکرونیدلینگ همراه با کوکتل بود که هر سه روز یک بار انجام می شد. روش درمانی گروه دوم فقط کوکتل روزانه بود. بعد از گذشت 12 هفته و تکمیل دوره درمانی در گروه اول رشد مو در نقاط مورد نظر مشاهده شد. ولی در گروه دوم هیچ رشد قابل توجهی صورت نگرفته بود. در گروه اول میزان رضایت از روش درمان 82% بود ولی در گروه دوم تنها 4.5% رضایت داشتند. در درمان ریزش مو با استفاده از میکرونیدلینگ و کوکتل نتایج بهتر و چشمگیرتری حاصل شد.

فولیکول مو یک کیسه پوستی است که تولید کننده مو می‌باشد. تولید مو در چند فاز یا مرحله انجام می‌گیرد که شامل رشد (آناژن)، توقف (کاتاژن) و آرامگیری (تلوژن) می‌باشد. سلول های ساقه مسئول تولید مو هستند. شکل فولیکول مو بر روی شکل مو و بافت و مشخصات فردی مو تأثیر می‌گذارد.

آلوپسیا چیست؟

مهم ترین بخش درخشش ظاهری شما، موی شما است. مدل موی شما باعث می شود در مناسبت های مختلف، متفاوت بنظر بیایید. اما اگر شما موی زیبایی نداشته باشید این موضوع خیلی سریع به چشم همه میاید زیرا مو قسمت قابل رویت بدن می باشد. آلوپسیا یک علت شایع ریزش مو می باشد که ناشی از حمله دستگاه ایمنی فرد به بدن خودش است. در نتیجه باعث ریزش ناگهانی موها به صورت سکه ای روی سر می شود. یکی از انواع آلوپسیا، آلوپسیای هورمونی است که اغلب در آقایان به عنوان طاسی اتفاق می افتد. آلوپسیا ممکن است به دلایل هورمونی، ژنتیکی، حساسیت پوستی و یا خود ایمنی (دستگاه ایمنی بدن به اشتباه حمله به خود بدن را آغاز می کند) رخ دهد. روش های درمانی زیادی برای درمان آلوپسیا استفاده می شود که شامل استفاده از داروهایی می باشد که تغییرات هورمونی را در پی دارند. گاهی اوقات افراد برای پوشاندن قسمت های خالی سر خود از رنگدانه هایی برای رنگ کردن آن قسمت استفاده می کنند. این کار نه تنها به بهبود آلوپسیا کمک نخواهد کرد بلکه باعث بدتر شدن وضعیت موها خواهد شد.

در تحقیقاتی که در سال 2015 انجام شد، 4 مرد با آلوپسیای هورمونی مورد معاینه و درمان قرار گرفتند. بعد از مدتی استفاده از روش های متداول و رایج هیچ اثری از رشد مو در قسمت های آسیب دیده وجود نداشت، اما زمانی که از روش میکرونیدلینگ و درمارولر استفاده کردند شاهد تغییرات مهمی در قسمت پوست سر شدند. هر چه از این روش بیشتر استفاده کنید ریزش مو با افزایش آزادسازی اندوتلیالی که از فاکتورهای افزایش رشد مو است، کاهش می یابد. با کمک میکرونیدلینگ سایز فولیکول ها افزایش پیدا کرده و موها ضخیم تر میشود.

درمان آلوپسیا با میکرونیدلینگ

چگونه ریزش مو را با درمارولر خانگی درمان کنیم؟

برای درمان ریزش موی خود از درمارولر مو، با سایز سوزن 0.5 میلی متری استفاده کنید. برای کسب نتایج بهتر حتما در طول درمان علاوه بر درمارولر مو از کوکتل مو نیز استفاده کنید. هنگام استفاده از درمارولر آن را در نقاط بدون مو، در فرق سر به صورت افقی و عمودی و مورب رول کنید و هر سه روز یکبار عمل رولینگ را انجام دهید. حدودا بعد از گذشت 12 هفته از شروع درمان، تغییرات چشم گیر رشد مو و پایه مو در قسمت هایی که از درمارولر مو و کوکتل مو استفاده شده را مشاهده خواهید کرد.

روش های متداول دیگر برای درمان ریزش مو

البته روش های متداولی برای درمان ریزش مو وجود دارد از جمله مصرف داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید که این داروها باعث تغییرات هورمونی می شوند و در 40% موارد هم آقایان کاملا کچل شده اند. ماینوکسیدیل به دو صورت ۲% و ۵ % است که محلول ۲% آن برای خانمها مناسب تر است. ماینوکسیدیل دارویی به شکل قرص خوراکی و لوسیون است که در درمان ریزش موی آندروژنیک در مردان و زنان استفاده می‌شود. ماینوکسیدیل با گشاد کردن رگ‌های محیطی سبب کم شدن فشار خون و افت فشار می‌شود. تاثیر آن بر درمان طاسی نیز احتمالا به دلیل همین گشادی رگ‌های سطح پوست و افزایش جریان خون است که موجب تحریک فولیکول‌های مو شده و از وضعیت استراحت به وضعیت رشد فعال درمی‌آیند. ماینوکسیدیل دارای اثر درمانی موقتی است و یکی دیگر از عوارض جانبی این محلول سرگیجه می باشد. در حقیقت می توان گفت که اکثر مردانی که از ماینوکسیدیل استفاده می کنند، بهبود قابل ملاحظه ای از نظر رشد موها مشاهده نمی کنند و تعداد زیادی از آنها بالاخره این دارو را رها کرده و به روش های دیگر درمانی روی می آورند. در نهایت روش درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ به علت نداشتن هیچگونه عوارضی نسبت به روش های دیگر رضایت بیشتری را جلب می کند. برای دیدن نتایج نهایی درمان ریزش مو با استفاده از درمارولر خانگی می توانید به پیج اینستاگرام ما به آدرسdr.roller  مراجعه کنید و تصاویر قبل و بعد افراد را ببینید.

فواید میکرونیدلینگ موی سر چیست؟

همانطور که می دانید به میکرونیدلینگ، درمان از طریق کلاژن سازی نیز می گویند. در میکرونیدلینگ از سوزن های کوچک استفاده می کنند و پوست را تحریک به کلاژن سازی و سلول سازی جدید می کنند. برای موی سر هم همین عمل انجام می شود و با ایجاد اختلال در اپیدرم، رشد مو افزایش پیدا می کند و از ریزش مو جلوگیری می شود.

مطالعات پزشکی نشان داده است میکرونیدلینگ تاثیرات بسیار موفقی در درمان ریزش مو و آلوپسیا داشته است. استفاده از درمارولر باعث تغییرات مهمی در قسمت پوست سر می شود و با افزایش آزادسازی اندوتلیالی که از فاکتورهای افزایش رشد مو است، ریزش مو کاهش می یابد.

فواید میکرونیدلینگ مو

آیا میکرونیدلینگ موی سر عوارض دارد؟

در مقالات قبلی در مورد عوارض میکرونیدلینگ پوست صورت صحبت کردیم. عوارض میکرونیدلینگ برای سر هم مشابه صورت است. در روش میکرونیدلینگ برای تحریک پوست و درمان عارضه های پوستی از دستگاهی به نام درمارولر در منزل که دارای سوزن فولادی پزشکی می باشد، استفاده می شود. به همین دلیل این روش درمانی عوارض جانبی مختصری دارد.

شایع‌ ترین عوارض جانبی آن قرمزی، خارش، سوزش، کبودی و حتی ترشحات زخم‌هاست. التهاب و ورم نیز در برخی موارد شایع است که تمامی این علائم و عوارض بعد از چند روز از بین می روند.

چگونه میکرونیدلینگ تاثیر محصولات موضعی را بالا می برد؟

ثابت شده‌ است که میکرونیدلینگ جذب محصولات درمانی ریزش مو را افزایش می‌دهد. در واقع، برخی مطالعات نشان می‌ دهند که جذب آن ها می‌ تواند تا ۵ % یا حتی بیشتر افزایش یابد. با استفاده از سوزن های کوچک برای نفوذ به پوست سر در عمق 0.75 میلی متر، مواد موثره موجود در محصولات موضعی می‌ تواند از طریق لایه ی محافظ خارجی پوست سر عبور کند که از سلول‌ های مرده پوست، روغن و کراتین تشکیل شده‌ است. این لایه‌ ها اغلب جذب کافی مولکول‌ های فعال در محصولات ریزش مو را مسدود می‌ کنند. علاوه بر افزایش جذب درمان‌ های موضعی، میکرونیدلینگ درمانی، مسیر ترمیم طبیعی را برای حمایت از ترمیم پوست سر و تثبیت رشد مو های سالم، تحریک می‌ کند.

دوره درمانی میکرونیدلینگ سر چگونه است؟

درمان ریزش مو باید دائمی باشد. برای حفظ سلامت مو تا حد امکان، درمان‌ های مداوم توصیه می‌ شود. میکرونیدلینگ به عنوان یک روش درمانی ارزان‌ تر از کاشت یا پیوند است که به صورت دوره‌ ای در طول زمان مشخصی انجام می‌ شود. این روش ممکن است باعث درد خفیفی در پوست سر شود که ظرف ۴۸ ساعت از بین می رود. در اکثر موارد، بیماران می توانند بلافاصله پس از میکرونیدلینگ به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند.

آیا میکرونیدلینگ سر درد دارد؟

به دلیل استفاده از سوزن فولادی پزشکی در دستگاه درمارولر، میکرونیدلینگ درد دارد اما این درد قابل تحمل است و آزاردهنده نیست. میزان درد میکرونیدلینگ به سایز سوزن انتخابی و تحمل فرد بستگی دارد.

با این حال، نظرات مطرح شده ی افرادی که این روش را انجام داده اند، نشان می‌دهد که گاهی در برخی نواحی پوست سر، درد کمی احساس می شود و این درد بیشتر در ناحیه ی شقیقه ها بوده است؛ اما با توجه به نتایجی که برای آنها داشته است از امتحان کردن این روش پشیمان نبوده اند.

میکرونیدلینگ برای مو، لایه اپیدرم را هدف قرار می‌دهد و با پایانه‌های عصبی که مسئول انتقال درد هستند نیز تعامل می‌کند. با این حال، شما می‌توانید برای اجتناب از درد فشار کمتری روی پوست سر خود اعمال کنید. بیشتر کسانی که درد را گزارش کرده اند نیز گفته اند که این حس موقتی است. برای اینکه در مورد میزان و چگونگی درد میکرونیدلینگ اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله ” آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟” را حتما بخوانید.

چه افرادی نباید میکرونیدلینگ سر انجام دهند؟

• زنانی که باردار هستند. ​
  • مردان و زنان مبتلا به دیابت، هموفیلی و یا سایر بیماری هایی که ترمیم پوست را کند می کنند.
  • افرادی که داروهای رقیق کننده ی خون یا داروهای مشابه مصرف می کنند.
  • افرادی که زخم‌های باز دارند. به طور کلی هر کسی که آکنه فعال و یا زخم باز بر روی پوست خود دارد مجاز به استفاده از میکرونیدلینگ نمی باشد.
  • جدی‌ترین عارضه ی میکرونیدلینگ عفونت است و معمولا زمانی این مشکل به وجود می آید که زخم باز روی پوست سر وجود داشته باشد. برای جلوگیری از عفونت، باید قبل از استفاده از درمارولر آن را استریل کنید.

چگونه از درمارولر برای سر استفاده کنیم؟

توجه داشته باشید که استفاده از درمارولر برای ریزش مو به صورت روزانه موثر نیست و شما باید بین جلسات درمانی خود یک فاصله ی 7 روزه داشته باشید. هدف این است که با ایجاد یک آسیب کنترل شده روی پوست سر، به آن فرصت ترمیم و بازسازی داده شود.

مشاورین ما توصیه می کنند قبل از استفاده از میکرونیدلینگ برای مو، برای راحتی بیشتر در رول کردن دستگاه، موهای خود را تقسیم بندی کنید تا اطمینان حاصل کنید تمام نواحی سر خود را رول کرده اید. هم چنین می توانید کمی موهایتان را خیس کنید تا رولینگ راحتی داشته باشید.

زمانی که از دستگاه درمارولر استفاده می‌کنید، دقت کنید که باید در 4 جهت حرکت کنید. توصیه می شود ابتدا در جهت افقی، سپس عمودی و بعد در دو جهت مورب عمل رولینگ را انجام دهید. با انجام رولینگ در این 4 جهت مطمئن خواهید شد که تمام پوست سر خود را رول کرده اید و عمل کلاژن سازی در تمام پوست سر اتفاق می افتد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از درمارولر در خانه حتما مقاله و ویدئو  آموزشی استفاده از درمارولر در منزل را مطالعه کنید و قدم به قدم طرز استفاده از درمارولر را یاد بگیرید.

• احتیاط: هنگام استفاده از دستگاه فشار ملایم و کنترل شده ای به آن وارد کنید. فشار زیاد دلیل بر تاثیر و نتیجه ی بهتر و بیشتر نیست و می تواند باعث آسیب به پوست سر شما شود.

میکرونیدلینگ مو خانگی

چه سایز سوزنی برای میکرونیدلینگ موی سر مناسب است؟

مشاورین ما با توجه به میزان ریزش مو، سایز سوزن را به شما می گویند. در اکثر موارد پیشنهاد آنها برای درمان ریزش مو، سایز 0.5 بوده است. ممکن است در موارد خاص سایز 1 را نیز مناسب بدانند؛ به همین دلیل حتما باید قبل از خرید درمارولر برای مو با مشاورین ما در تماس باشید و از آنها راهنمایی بخواهید.

بعد از میکرونیدلینگ موی سر از چه چیزی استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید میکرونیدلینگ با ایجاد کانال های ریزی بر روی سطح پوست، جذب محصولات درمانی را تا حد زیادی افزایش می دهد. نکته ی قابل توجه این است که شما بدون استفاده از محصولات موضعی هم نتیجه ی خوبی از میکرونیدلینگ سر می گیرید؛ اما استفاده از مواد درمانی تا 5 برابر نتیجه ی بهتری به شما خواهد داد.

پیشنهاد مشاورین ما کوکتل درمانی ریزش مو می باشد. این کوکتل ها به دلیل اینکه ریز مولکول هستند، جذب سریعی دارند و باعث می شوند نتیجه بهتری از درمان بگیرید.

علاوه بر کوکتل ها می توانید از محصولات موضعی دیگری نیز استفاده کنید. اما دقت کنید تا این محصولات موضعی عوارضی برای شما نداشته باشند.

نتیجه گیری

در حالی که میکرونیدلینگ تا به حال برای مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گرفته است، اما امروزه ثابت شده است که در کاهش ریزش مو و رشد آن مفید است. اگرچه این روش برای بیماری‌های پوستی سر مانند پسوریازیس، درماتیت سبورئیک یا ریزش مو ناشی از استرس موثر نیست، اما شواهد نشان می دهد میکرونیدلینگ در درمان آلوپسی آندروژنیک موثر بوده است. استفاده ی متناوب از آن و انتخاب سایز مناسب سوزن و ترکیب آن با کوکتل های درمانی، بهترین نتیجه را به شما می دهد و به شما اجازه می‌دهد تا شاهد رشد موی خود باشید.

سوالات و یا تجربه خود در مورد استفاده از کوکتل مو را برای ما کامنت بگذارید و در صورت نیاز برای نحوه و زمان استفاده از کوکتل درمانی مو با مشاورین ما در ارتباط باشید.