چگونه پوست بی عیب و نقص داشته باشیم ؟​

پوست بی عیب و نقص

وقتی به پوست زیبا فکر می‌کنیم، به ویتامین E، مکمل‌ها، محصولات پوستی تجاری و درمان‌های معجزه گر فکر می‌کنیم. اما رسیدن به یک پوست بی‌عیب و نقص نباید هزینه زیادی داشته باشد. شما حتی مجبور نیستید یک روتین زیبایی را به خودتان تحمیل کنید چون اگر آن را به هر دلیلی قطع کنید نتیجه ی عکس خواهید گرفت. گاهی اوقات اصول اولیه مراقبت از پوست بسیار ساده و راحت است.

پوست بی عیب

استرس را برای یک پوست بی عیب و نقص کم کنید

وقتی صحبت از داشتن یک پوست بی عیب و نقص می شود، مدیریت استرس سهم بزرگی در این زمینه دارد. اما استرس و پوست چگونه می توانند با یکدیگر مرتبط باشند؟ چندین مشاهدات بالینی مربوط به مغز و ارتباط پوست محققان را به این نتیجه رسانده‌اند که مشکلات پوستی چیزی فراتر از یک مشکل فیزیکی است. روان شناسی پوست، که امروزه بسیار رونق پیدا کرده است بر این باور است که جوش‌ها، پوست تیره، رشد اولیه چروک‌ها و برخی شرایط پوستی مانند پسوریازیس، آکنه و درماتیت ها اغلب با حالت عاطفی فرد مرتبط هستند. ​دفعه بعد که در این فکر هستید که چرا سن شما به سرعت افزایش می‌یابد و یا هیچ درمانی به نظر نمی‌رسد به مشکلات آکنه شما پاسخ دهد، بررسی کنید که چقدر استرس دارید. به اندازه کافی وقت دارید که استراحت کنید و کمی آرامش داشته باشید؟

خواب زیبا را جدی بگیرید

منظور خواب پیش از نیمه شب است که برخی معتقدند آرامبخش است. فقدان خواب به سرعت خودش را در چهره ی شما نمایان می کند و مطلوبیت شما را به عنوان همسر بالقوه تحت‌تاثیر قرار می دهد. مفهوم خواب زیبا واقعی است و از نظر علمی معتبر است. همانطور که توسط محققان سوئدی در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ یافت شد، شرکت کنندگانی که کم‌تر از ۸ ساعت خوابیده بودند جذابیت کمتری داشتند. به علاوه، اگر خود را از خواب زیبا محروم کنید لکه‌های تیره و گود افتاده زیر چشم‌هایتان ممکن است دائمی شود. یک بیماری که به هیپرپیگمانتاسیون مداری (واقع در جلوی کاسه ی چشم) شناخته می‌شود، در اثر کم خوابی به وجود می آید و در صورت ابتلا به آن درمانی وجود ندارد.

به میزان متعادل ورزش کنید

فعالیت شدید بدنی باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می‌شود که باعث شکسته شدن کلاژن می‌شود. در حالی که ثابت شده‌است تمرین‌های کاردیو و تمرین های هوازی برای قلب، حافظه و پوستتان مفید است. اما بیش از حد انجام دادن آنها ممکن است به فیبرهای دفاعی پوست شما آسیب برساند. ​اما دویدن بر روی تردمیل را فراموش نکنید. هنوز هم می توانید بدون این که به پوستتان آسیب وارد کنید به میزان متوسط و نرمال بدوید. اما میزان متوسط چقدر است؟ یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ توصیه می‌کند که کم‌تر از ۹۰ دقیقه ورزش در ۷۰ تا ۸۰ از حداکثر ضربان قلب شما برای سوزاندن چربی و زنده کردن پوست شما خوب است. ​

صحیح بخورید

به دنبال مقادیر بالای سدیم در رژیم غذایی خود باشید. این یک ماده مغذی ضروری است، اما می‌تواند مضر هم باشد و باعث چهره ی پف‌کرده شما ‌شود. سدیم آب را حفظ کرده و باعث باد کردگی می‌شود. از غذاهای منجمد و غذاهای فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده و سبزیجات، غلات صبحانه، گوشت قرمز، بسته‌های طعم و چاشنی خودداری کنید. ​اهمیت پروتئین را نیز از دست ندهید. پروتئین فیبروز یک بلوک ساختمان از کلاژن و الاستین دو بافت ساختاری است که پوست را به هم متصل می‌کند. مصرف منظم پروتئین برای جایگزینی فیبرهای بافت پوست فرسوده و پیر ضروری است. ​

مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و مقدار کمی شکر مصرف کنید

فواید آنتی‌اکسیدان‌ها بر روی پوست فقط زمانی نمایان می شود که آنها را بخورید. از داخل این عوامل برای محدود کردن تولید رادیکال‌های آزاد کار می‌کنند که باعث استرس اکسیداتیو در سلول‌های پوست می‌شوند. ​آنتی اکسیدان ها در چای سبز و میوه‌هایی نظیر کیوی و انگور فراوان هستند. منابع دیگر در شراب قرمز، قهوه و شکلات تلخ یافت می‌شوند. یک مطالعه نشان داد، مواد موجود در کاکائو  به طور قابل‌توجهی زبری پوستتان و حالت فلسی آن را کاهش می‌دهند. فلاونوئید موجود در آووکادو می تواند جریان خون و هیدراسیون را بهبود ‌بخشد. ​مصرف قند تصفیه‌شده و غذاهایی با فیبر بالا را حذف کنید. انسولین بسیار زیاد باعث التهاب می‌شود که به نوبه خود آنزیم‌هایی را تولید می‌کند که الاستین و کلاژن را از بین می‌برند. ​

از پوست خود در برابر اشعه‌های فرابنفش محافظت کنید

قرار گرفتن زیاد در معرض آفتاب ممکن است باعث آسیب پوست، لکه های ناشی از سن به ویژه درافراد با پوست روشن شود. هر زمان که در وسط روز در معرض آفتاب قرار دارید، کلاه و یا لباس محافظ بپوشید. ​ضد آفتاب طبیعی پوست خود را با استفاده منظم از رب گوجه تامین کنید. لیکوپن موجود در آن پوست شما را در برابر آفتاب‌سوختگی و پیری ناشی از آفتاب از داخل محافظت می‌کند. شما می‌توانید مقدار قابل‌توجهی از لیکوپن را از گوجه‌فرنگی پخته و رب گوجه‌فرنگی تغلیظ شده دریافت کنید. اما مراقب باشید که بیش از از آن استفاده نکنید تا باعث رفلاکس اسید در معده تان نشود.

بیش از حد لایه برداری انجام ندهید

اسکراب کردن یک روش خوب برای زیبایی است زیرا پوست را به صورت عمیق تمیز کرده و باعث تولید سلول های جدید در پوست شما خواهد شد. با این حال، اسکراب کردن چندین بار در طول یک هفته ممکن است باعث ایجاد چین و چروک در پوست شما شود. ​لایه برداری روغن طبیعی پوست شما را پاک می‌کند. به خصوص زمانی که از لایه بردارهای شیمیایی و دیگر محصولات مرتبط استفاده می‌کنید. استفاده از صابون‌های زمخت و یا مواد شیمیایی را محدود کرده و با پوستتان مهربان باشید. ​

روغن زیتون برای پوست

پوست تان را با روغن زیتون مرطوب نگه دارید

روغن زیتون به طور قابل‌توجهی می‌تواند فوایدش را به پوستتان برساند چون روغن زیتون در رژیم غذایی شما یک پایه ی اصلی است. برای بهره بردن از خاصیت مرطوب کنندگی آن بهتر است بعد از تمیز کردن پوست از آن استفاده کنید تا پوستتان آن را به راحتی جذب کند. تالو اولئین یک اسید چرب ضروری است که پوست را نرم و انعطاف‌پذیر می‌سازد. اگر چه ممکن است بیشتر از لوسیون ها در پوست جذب شود روغن به عمق پوست نفوذ می‌کند و رطوبت طولانی‌مدت ایجاد می‌کند. ​

سیگار را ترک کنید

تیکوتین مسئول رشد اولیه تیرگی ها در اطراف دهان فرد سیگاری است. هم چنین آلوئه ورا مانع ترمیم زخم و تسریع پیری می‌شود. ما به اندازه کافی آلودگی و میزبان سایر مواد شیمیایی سمی از محیط خود هستیم، چرا نیکوتین را به این عوامل بالقوه مشکلات پوستی اضافه کنیم؟ ​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید!

زمانی که جوابی داده شد / بروزرسانی شد یک ایمیل اطلاع رسانی دریافت می کنید.

+ = بررسی تشخیص انسان و ربات/ اسپم؟