آیا با ورزش کردن می توانید از شر سلولیت خلاص شوید؟

Squat and Cellulite

متخصصان می گویند ورزش کردن به تنهایی نمی تواند باعث از بین رفتن سلولیت شود. اما می‌تواند به همراه رژیم غذایی مناسب به افزایش گردش خون کمک کند. از بسیاری از ورزش ها به عنوان انفجار چربی و کاهش دهنده سلولیت یاد می‌شود. مربیان ورزشی می‌گویند اگر حرکات را درست انجام دهید منطقه آسیب دیده ممکن است از بین برود و از شر ظاهر فرورفته آن خلاص شویم. اما آیا واقعاً ورزش هایی وجود دارد که باعث از بین رفتن سلولیت شود؟

رهایی از سلولیت نیازمند ورزش درست، تغذیه مناسب، گردش خون خوب و کنترل هورمون های ذخیره سازی چربی است که بیشتر در پایین تنه وجود دارد. ژنتیک تا حدودی تعیین‌کننده مقدار سلولیت است. همچنین جنسیت : زنان بیشتر در معرض ابتلا به سلولیت هستند زیرا برخلاف اکثر مردان چربی بدن آنها در ناحیه ران باسن و پهلو ها است. متاسفانه این عوامل به این معنی است که برخی از مردم ناخواسته مبتلا به سلولیت می شود هر چقدر هم که ورزش مناسب انجام دهند. اما راه هایی برای کاهش ظاهر نامناسب آن وجود دارد. یک برنامه خوب برای از دست دادن سلولیت این است : کاهش وزن، فرم دادن به ماهیچه های زیر پوست، دنبال کردن یک رژیم کم کربوهیدرات و تقویت جریان و گردش خون.

خلاص از سلولیت

در اینجا نکاتی برای انجام همه آنها و خلاص شدن از شر سلولیت وجود دارد :

  • گردش خون 

 گردش خون خود را با ماساژ و انجام ورزش های منظم به خصوص ورزش های هوازی بالا ببرید. همچنین بلافاصله بعد از دوش آب گرم دوش آب سرد گرفتن باعث تقویت گردش خون می شود.

  • رژیم غذایی

 داشتن رژیم غذایی کم چرب شامل پروتئین و سبزیجات نازک یکی از راه‌های کاهش چربی در بدن است. از خوردن شکر، الکل، غذاهای فرآوری شده، نشاسته ها و میوه های قندی امتناع کنید. طبق گفته دانشکده بهداشت عمومی هاروارد مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی کم به کاهش وزن کمک می کند.

  • ورزش های هوازی

 ورزشهای اینتروال که شامل کم و زیاد شدن فعالیت بدنی شماست، یک روش عالی برای سوختن چربی هاست.

اسکوات و سلولیت

  • تمرین های قدرتی

 محکم کردن عضله زیر سلولیت به بهبود ظاهر آن کمک می کند. بر روی حرکت های شدید که باعث ایجاد عضلات همسترینگ، چهار سر ران و باسن می شود تمرکز کنید . هدف از انجام تمرینات پایین تنه برای حداقل دو بار در هفته افزایش وزن در طول زمان برای به چالش انداختن ماهیچه هایتان است از جمله موثرترین تمرینات بدنی این ها هستند :

  • استپ آپ 

  بالا گذاشتن یک پا بر روی استپ های ورزشی و خم کردن همان پا روی استپ روش درست انجام این ورزش است و برای هر پا ۲۰ بار باید انجام شود.

  • لانچ 

انجام این حرکت در حین راه رفتن یا ثابت ایستادن تمام عضلات پایین تنه را تحت تاثیر قرار می دهند. با یکی از پاهای تان یک قدم بزرگ بردارید و زانو را به سمت پایین خم کنید و زانو دیگر را در زاویه ۹۰ درجه دربیاورید. زانوی جلویی را بیشتر از انگشت پای خود خم نکنید و برای هر تا ۳۰ تا ۵۰ بار انجام دهید.

  • اسکوات 

در هر ست ۵۰ بار باید انجام شود. وزن تان را روی پاشنه پای تان بیاندازید پشت تان را صاف نگه دارید و مثل حالتی که روی صندلی می نشینید به سمت پایین و بالا باسن تان را حرکت دهید. سعی کنید آنقدر پایین بیایید تا ران تان به زمین نزدیک شود واجازه ندهید که زانوهایتان بیش از حد به زمین نزدیک شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید!

زمانی که جوابی داده شد / بروزرسانی شد یک ایمیل اطلاع رسانی دریافت می کنید.

+ = بررسی تشخیص انسان و ربات/ اسپم؟