درمان بیماری‌های پوستی با زالو درمانی

درمان عوارض پوستی با زالو رمانی

پوست خط اصلی دفاعی در برابر عفونت است .سه لایه پوست اپیدرمیس، درمیس و هایپودرمیس است که از سلول‌های پوست، مویرگ‌ها، غدد عرق و فولیکول‌های مو تشکیل شده‌است. بیماری‌های پوستی اغلب در دو لایه بالایی، سطحی و لایه میانی رخ می‌دهند. بیماری‌های پوستی که زیاد پیچیده نیستند به آسانی درمان می‌شوند چون پوست معمولا بعد از دو روز استراحت می‌کند، اما بیماری‌های پوستی پیچیده‌تر ریشه در سطح هایپو درمیس دارند و درمان آن‌ها مشکل تر است. بعضی از بیماری‌های پوستی لاعلاج هستند و تنها در معرض تشدید قرار دارند.​ زالو درمانی برای قرن‌ها انجام شده‌است و امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه هنوز مدارک زیادی  مبنی بر تاثیر آن در دسترس نیست، اما درمان با زالو در بسیاری از نقاط دنیا پذیرفته شده‌است. استفاده از زالو پزشکی برای درمان انواعی از بیماری‌ها است .هر زالو می‌تواند مقدار کمی از خون را جذب کند، در یک جلسه بیش از ۱۰ تا ۱۵ میلی‌لیتر خون را جذب می‌کند و در طول هر جلسه درمانی چندین زالو استفاده می‌شود با توجه به بسیاری از باورهای باستانی، زالو درمانی در پنج فرآیند قرار دارد که براساس این باور هستند که پاک‌سازی خون ناپاک ریشه همه رنج‌ها را دارد.

زالو درمانی برای آلوپسیا

آلوپسیا بیشتر به عنوان طاسی شناخته می‌شود. ما در مورد طاسی مربوط به پیری صحبت نمی‌کنیم، بلکه ریزش مو به صورت تدریجی و به خاطر عفونت قارچی یا شوره سر است. در حدود ۱۰۰ تار مو به طور طبیعی هر روز از سر می ریزد، هر چند میانگین موی سر انسان بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰ تار مو است. ریزش موی سر ژنتیکی ناشی از شکست بدن در تولید موهای تازه کافی است، نه با ریزش موی اضافی. این بیماری بر مردان بیش از زنان تاثیر می‌گذارد، اگر چه زنان نیز می‌توانند الگوی مشخصی از ریزش مو را ایجاد کنند. حدود یک چهارم از مردان از زمانی که ۳۰ سالگی هستند به طاس شدن کرده‌اند و حدود دو سوم یا تاس هستند یا در سن ۶۰ سالگی تاس می شوند. ​یکی از مزایای زالو درمانی بهبود گردش خون است. نقاط کچل در سر شما چگالی موهای کم‌تر دارند، چون جریان خون کمتری نسبت به قسمت‌های دیگر دارند. تکثیر قارچ‌ها در این ناحیه می‌تواند یکی از عواملی باشد که باعث کاهش جریان خون می‌شود.  زالو درمانی عموما  آلوپسی را درمان نمی کند، اما با این حال بسیار موثر است. جریان خون به عنوان یک نتیجه بهبود می‌یابد و دفاع طبیعی بدن در برابر عفونت قارچی می‌تواند بار دیگر به نواحی تحت‌تاثیر قرار داده شود و در نتیجه التیام را ارتقا دهد.​

زالو درمانی و التهاب پوستی ، جوش ، دمل

دمل ها معمولا عفونت‌های عمیقی در پوست هستند. یک دمل به صورت یک منطقه قرمز شروع می‌شود و به تدریج حساس وسفت می‌شود. یک حالت داریره ای شکل در مرکز شکل می‌گیرد و یک مایع  سیال زرد به نام چرک است که از سلول‌های سفید خون، باکتری‌ها و پروتئین‌های مرده تشکیل شده‌است. ​در طول زالو درمانی، زالو مستقیما بر روی مرکز دمل قرار داده می‌شود تا آن‌ها بتوانند مستقیما روی چرک غذا بخورند و در همان زمان دیگر زالوها در اطراف این ناحیه قرار داده شوند تا بدن از خون جمع شود. این مهم است چون خون مخلوط باعث فشار می‌شود و منجر به نرمی می‌شود و درد بیمار را تسکین خواهد داد.​