ترک پوستی و روش درمان آن

خطوط کشش و ترک پوستی چه زمانی پدید می آیند

علائم کشش پوستی و ترک پوستی معمولا به شکل نوارهایی از خطوط موازی روی پوست شما ظاهر می شود. این خطوط رنگ و بافت متفاوت از پوست طبیعی شما دارند و از رنگ بنفش روشن تا رنگ خاکستری روشن هستند. هنگامی که علائم ظاهری کشش پوست را با انگشتانتان لمس می کنید، ممکن است احساس خارش یا درد کنید. این خطوط معمولا در حین و بعد از بارداری یا بعد از تغییر ناگهانی وزن ظاهر می شوند. آن ها همچنین در نوجوانانی که به سرعت رشد میکنند، به وجود می آیند. خطوط کشش پوستی خطرناک نیستند و اغلب در طول زمان ناپدید می شوند. شما می توانید خطوط کشش را در هر کجا داشته باشید، اما روی شکم، سینه، ران ها و باسن شایع تر است.

علائم کشش یا خطوط کشش چه هستند؟

علائم کشش یا خطوط کشش ناشی از کشیده شدن پوست و افزایش کورتیزون در سیستم بدن شما است. کورتیزون یک هورمون طبیعی است که توسط غدد فوق کلیوی تولید می شود. با این وجود داشتن بیش از حد این هورمون می تواند پوست شما را از حالت کششی خود خارج کند. علائم و خطوط کشش در شرایط خاص رایج تر هستند:

بسیاری از زنان در هنگام بارداری علائم و خطوط کشش را تجربه می کنند. زیرا پوست با بزرگ شدن نوزاد در شکم کش آمده و ترک میخورد. این کش آمدن می تواند باعث ایجاد علائم و خطوط کششی شود.
علائم و خطوط کشش زمانی که شما به سرعت در حال افزایش یا از دست دادن وزن هستید، ظاهر می شوند. نوجوانان ممکن است علائم کششی را پس از یک رشد ناگهانی مشاهده کنند.
کرم ها، لوسیون ها و قرص ها می توانند علائم و خطوط کشش را کاهش دهند و توانایی کشیدگی پوست را افزایش دهند.

خطوط کشش و ترک پوستی چه زمانی پدید می آیند؟

خطوط کشش و ترک پوستی زمانی رخ می دهد که پوست با رشد سریع یا کشش کشیده می شود. اگر چه پوست معمولا نسبتا الاستیک است، اما اگر بیش از حد کشیده شود، تولید نرمال کلاژن مختل می شود. در نتیجه، زخم هایی به نام خطوط کشش یا ترک پوستی پدید می آیند.

چه کسی در معرض خطر ابتلا به خطوط کشش و ترک پوستی قرار دارد؟

موارد زیر در ایجاد علائم و خطوط کشش موثر هستند:

– زن بودن
– داشتن سابقه خانوادگی
– بارداری
– افزایش یا کاهش وزن

خطوط کشش و ترک پوستی چه زمانی پدید می آیند

چه کاری می توانم برای درمان خطوط کشش و ترک پوستی انجام دهم؟

محصولات و روش های بسیاری وجود دارد که تضمین می کنند خطوط کشش و ترک پوستی را حذف کنند. اما تاکنون هیچ محصول و روش مشخصی اثبات نشده است. مرطوب کننده ممکن است به کاهش خارش خطوط کشش و ترک پوستی کمک کند. استفاده از لوسیون خودتان را به علائم کشش خود یک راه موقت برای به حداقل رساندن تفاوت رنگ در بین پوست نرمال و علائم کشش خود است.

چگونه می توانم از ایجاد ترک پوستی و استرچ مارک جلوگیری کنم؟

هیچ راهی برای جلوگیری از خطوط کشش و ترک پوستی به طور کامل وجود دارد. حتی اگر شما به طور منظم از لوسیون و کرم های ضد ترک استفاده کنید. با این حال، سعی کنید همیشه وزن خود را در محدوده سالم نگه دارید. با خوردن غذای سالم و خوب و ورزش منظم می توانید از ایجاد خطوط کشش و ترک پوستی جلوگیری کنید. از افزایش یا کاهش ناگهانی وزن خودداری کنید.

چگونه می توانم از ایجاد ترک پوستی و استرچ مارک جلوگیری کنم؟